Auteur Topic: video"s splitsen  (gelezen 6420 keer)

Bert Verlinden

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
video"s splitsen
« Gepost op: 14 juli 2008, 19:13:34 »
Bij video's groepeer ik beeld- en geluidsspoor, vanwege de lipsynchroniciteit.  Bij het delen van een video, om daarna te kunnen schuiven, dien ik eerst de groepering op te heffen. Daarna moet ik het eerste beeld- weer met het geluidsspoor groeperen, vervolgens hetzelfde bij het tweede deel hetzelfde. Nogal bewerkelijk. Weet iemand een handiger manier?

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: video"s splitsen
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2008, 23:39:51 »
Hallo Bert,

Is het niet handiger om pas te groeperen nadat je je videobewerkingen splitsen en zo hebt gedaan? Dus pas die lipsynchroniteit te bewerkstelligen als je meent je video-opdeling gereed te hebben? Of is juist die opdeling nodig vanwege die te bereiken lipsynchroniteit?

Henk

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: video"s splitsen
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2008, 21:05:29 »
Hallo Bert,

Als ik het mij goed herinner staat het probleem waar jij tegenaan loopt al op de todo-lijst van Christoph.

Voor een vergelijkbaar probleem, het kopiëren van gegroepeerde gegevens, is het al wel opgelost: als je een groep naar het klembord kopieert, en daarna elders invoegt, hadden origineel en kopie vroeger hetzelfde groepsnummer, met alle gevolgen van dien als je gaat schuiven...
Dat is nu opgelost: de kopie krijgt een eigen groepsnummer.

Misschien dat je dit principe kunt misbruiken om jouw doel te bereiken: maak eerst een kopie van de groep, voor ieder nieuw fragment dat je uit het grotere videofragment wilt knippen (dan kun je misschien beter werken met links- en rechts afsnijden, in plaats van splitsen).
AVé,
Cuno

Bert Verlinden

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
video"s splitsen
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2008, 22:05:03 »
Hallo Cuno,
Jouw tip van kopiëren lijkt me de meest werkzame manier, tot er definitieve oplossing is.

Hallo Henk,
Achteraf geluid en beeld groeperen is niet te doen, beide sporen zijn met heel veel moeite synchroon te krijgen.

Dank voor het meedenken. Groeten, Bert