Auteur Topic: NL menu  (gelezen 8694 keer)

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
NL menu
« Gepost op: 13 juni 2008, 01:35:24 »
na de 3.6 gedownloaded te hebben lukt het me niet meer om met het hulpbestandje het NL menu te krijgen. Elke keer als ik WP start wordt er om de NL vrijgave code gevraagd, tik ik in maar zonder resultaat.

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: NL menu
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2008, 19:16:49 »
Hoi Theo,

Mijn ervaringen tot nu toe leveren drie mogelijke oorzaken voor dit probleem:
- er zit een fout in de ingevoerde vrijgavecode voor Nederlandse taal,
- er zit een fout in Windows (met name het Register), mogelijk door onvoldoende rechten (om de taalcode te kunnen vastleggen moet je binnen Windows werken met beheerdersrechten),
- er zit een fout in de harde schijf, in dat deel waar het Register van Windows is opgeslagen.

Hopelijk zit jouw oorzaak erbij.
AVé,
Cuno

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
Re: NL menu
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2008, 01:23:04 »
1) uitgesloten.
2) ik vermoed dat het register i.d.d. de spelbreker is. Moet dat niet eerst opgeschoond worden bij een nieuwe installatie? Als het me 2 dagen eerder wel met de 3.5 versie lukte zou het nu toch ook weer moeten gaan?
3) uitgesloten.

Ik houd het dus op het register, maar waar staat het? Ik kan onder Hey_key_local_machine niets van AV of wings vinden. Of is er een progje om het register op te schonen van WP emolumenten?

groeten,
theo

corbeau

  • Junior
  • **
  • Berichten: 27
Re: NL menu
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2008, 10:00:12 »
Misschien is mijn reactie te simpel, maar ik heb na het downloaden etc. het volgende gedaan en het werkte prima:

Xtra  ---   Opties ---   Globale opties  ---   Algemeen   ---   Taal bij volgende start --- en dat veranderd in Nederlands, en het werkte direct.

Gaston

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
Re: NL menu
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2008, 11:55:57 »
hmmm, ik heb alleen Duits, Engels, Frans en Spaanse keuze.

wijziging topic

Ik heb alles weer verwijderd, opnieuw gedown loaded (UK versie) en geinstalleerd.
Het hulp progje van Cuno gestart, de pop up met de sleutels, WP en Taalcode, komt weer te voorschijn (vreemd, waar komt dat vandaan, ik heb nog niets ingevoerd), opnieuw gestart en wederom het zelfde verzoek in het duits om de taalcode in te voeren.

Ik heb het ook even in de Basic uitvoering geprobeerd en ja..., daar werkt het wel!!! Dus wél een NL menu.

Het Engelse menu is nu echter wél oproepbaar volgens de door Gaston opgenoemde werkwijze.

groeten,
theo

« Laatst bewerkt op: 15 juni 2008, 12:41:35 door theo.koeten »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: NL menu
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2008, 15:22:36 »
Hoi Theo,

De basic-versie van WP maakt geen gebruik van vrijgavecodes, en daarin zijn standaard alle talen beschikbaar.
In de betaalde versies van WP zijn Duits en Engels altijd te selecteren.
De methode van Gaston is de juiste methode, maar die werkt alleen als de vrijgavecode, passend bij het donglenummer, correct is ingevoerd.

Bij Wings Platinum versie 3.50 en hoger moet je gebruik maken van versie 3.0.0.6 van mijn hulpprogramma: vanaf WP3.50 staan de vrijgavecodes op een andere plaats in het register.
Versie 3.0.0.6 vind je hier: http://www.ceegee.nl/download/bestanden/WP3-hulp.zip
Als het hulpprogramma al waarden toont, dan zijn deze al eens eerder ingevoerd. Het programma kijkt terug naar alle plaatsen waar eerdere versies van WP hun gegevens bewaarden. De code voor de Nederlandse taal kan dus ook teruggevonden zijn in de instellingen van de oude Wings...

De register-gegevens van Wings Platinum staan niet in HKEY_LOCAL_MACHINE, maar in HKEY_CURRENT_USER (want het zijn persoonlijke programma-instellingen, en geen apparatuur-instellingen).
De plaats waar de taal-vrijgavecode in het Register hoort te staan is:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\AV Stumpfl\Wings Platinum 3\Languages
en de key zelf heet "Enable Dutch"

Voor een nieuwe installatie (of update) van WP is het niet nodig om het register eerst te schonen, maar het mag natuurlijk wel. De juiste volgorde is dan:
- WP deïnstalleren,
- in het Register de hele tak "Wings Platinum 3" verwijderen,
- WP opnieuw installeren,
- desgewenst mijn hulpprogramma voor de vrijgavecodes uitvoeren,
- WP gebruiken.

Heb je misschien in de achtergrond een programma lopen dat het Register in de gaten houdt en mogelijk wijzigingen daarin blokkeert?
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2008, 15:24:24 door Cuno Wegman »
AVé,
Cuno

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
Re: NL menu
« Reactie #6 Gepost op: 3 september 2008, 16:36:29 »
Het heeft even geduurd maar hier is tie weer.....

Ik heb vele pogingen om opnieuw te installeren geprobeerd maar uiteindelijk (gister) toch de hele reg file AV Stumpfl incl. alle sub files gedeleted.
Hierna alles opnieuw gedownloaded en geinstalleerd en waarrempel, ik heb weer een NL menu! Mét 3.6 WP.