Auteur Topic: overvloei  (gelezen 5965 keer)

Bonsing

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
overvloei
« Gepost op: 21 december 2007, 21:50:29 »
ls kersverse gebruiker (en lid van SGG) loop ik tegen het volgende probleem aan.
Wanneer ik in een tijdlijn twee afbeeldingen over elkaar heen schuif volgt, zoals bekend, automatisch een vervloeiing. De curves hebben de vorm van een trapezium. Wanneer tijdens het afspelen de indicator over het knooppuntje (de ene keer blauw, de andere keer donker geel) links onder in het trapezium schuift, schokt het beeld in de Screen en in het audiospoor weerklinkt een hikje. Ook wanneer ik de beelden verdeel over twee beeldsporen en ze dus boven en onder elkaar zet en ze vervolgens afspeel, doet zich het verschijnsel voor.

Is bekend hoe kan dit euvel worden verholpen?

Jan B.

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: overvloei
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2007, 22:53:36 »
Hallo Jan,

Dit verschijnsel doet zich vooral voor als de computer meer werk moet verzetten dan op dat moment mogelijk is.

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Oorzaken die vaak voorkomen:
  • de instellingen binnen de serie zijn hoger dan de computer aan kan, met name voor de voorbeeldweergave in het screen
  • de harde schijf is te vol, te traag, of de gegevens staan te sterk verdeeld over de schijf (al dan niet gefragmeteerd)
  • de grafische kaart is niet krachtig genoeg
  • de computer als geheel is niet krachtig genoeg

Zodra je meer meldt over de samenstelling van de computer is het misschien mogelijk om een meer gericht antwoord te geven. Als je zelf meer informatie wilt hebben over de eisen die door WP aan de computer gesteld worden, kun je een beschrijving vinden op de website www.hdav.nl  (onderdeel "Minimale pc-eisen") of op www.ceegee.nl (onderdeel "SGG").
AVĂ©,
Cuno

Bonsing

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: overvloei
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2007, 22:14:36 »
Beste Cuno,
Mijn probleem heeft zichzelf opgelost. Als ik de gemaakte serie op het volledige scherm afspeel (F5), dan zijn de hikjes verdwenen en loopt de serie als een zonnetje. Ook het gemaakte exe-bestand van de serie vertoont geen enkel hiaat. Hartelijk dank voor je snelle antwoord. Ik wens je een goed 2008.
Jan Bonsing