Auteur Topic: DVD uitvoer vergeet ik een vinkje?  (gelezen 5763 keer)

Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
DVD uitvoer vergeet ik een vinkje?
« Gepost op: 14 november 2008, 15:43:40 »
Zo nu en dan moet ik een DVD maken van mijn producties. Het nadeel van dit "zo nu en dan"is dat je dan niet meer weet hoe het ook al weer moet.  In dit geval heb ik een bepaalde productie al op DVD maar ben ik deze wat aan het verbeteren. Hij is gemaakt in 16:9 formaat en mijn oude DVD vult een 16:9 scherm prima. Maar met het maken van de nieuwe versie gebeurt iets vreemds. Ik krijg geen 16:9 maar een veel smaller beeld. Zie ik een vakje over het hoofd? Ik weet het niet meer omdat ik allerlei variaties heb geprobeerd.
In het blok "tijdlijn" vul ik meestal 2 tot 5 % zwarte rand in. Bij MPEG uitvoer kies ik voor Pal DVD en heb zowel 4:3 als 16:9 geprobeerd. De andere invoerschermen laat ik altijd ongemoeid. Ik gebruik de nieuwste versie van Wings dus daar ligt het denk ik ook niet aan.
Ik heb een paar screenshots gemaakt, maar het lukt mij niet om ze hier aan toe te voegen. Als ik op het desbetreffende knopje druk, komt alleen de tekst "img" in dit blok.
Hans Rensen
Hans Rensen

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: DVD uitvoer vergeet ik een vinkje?
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2008, 11:44:41 »
Hoi Hans,

Over dit probleem loopt ook een draad je op het Duitse forum: http://avstumpfl.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=463

Christoph heeft het probleem kunnen reproduceren, maar nog niet de oorzaaek (en oplossing) gevonden.
Zodra dit opgelost is, zal dat door Christoph gemeld worden, en komt er een nieuwe update.
AVĂ©,
Cuno

Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
Re: DVD uitvoer vergeet ik een vinkje?
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2008, 12:16:35 »
Dank je wel Cuno,..... ik vreesde al dat ik iets oliedoms deed ;D. Vol verwachtingn klopt mijn hart voor de oplossing want ik hoop toch binnenkort weer normale DVD's te kunnen maken :D.
Hans
Hans Rensen