Auteur Topic: muziek van cassettes overnemen op de harde schijf.  (gelezen 18940 keer)

Corine Smeets

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 48
Re: muziek van cassettes overnemen op de harde schijf.
« Reactie #10 Gepost op: 23 november 2003, 08:59:46 »
Hoi Anton
Ik heb mijn oudste cassetterecorder erbij gehaald en daarmee wordt het geluid op een acceptabel niveau opgenomen.
De muziek van een van mijn oude series staat nu in de mediapool. Maar als je dan die serie met platinum gaat bekijken, blijft er weinig goeds van over. Eigenlijk ben ik er helemaal opnieuw mee begonnen.
Maar ik ben heel blij dat ik nu weet hoe ik het voor elkaar kan krijgen.
Veel dank Corine Smeets.


Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: muziek van cassettes overnemen op de harde schijf.
« Reactie #11 Gepost op: 23 november 2003, 11:08:50 »
Als je de cd van de zelfde muziek te pakken kunt krijgen, is dat zeker aan te raden.

Groet


Corine Smeets

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 48
Re: muziek van cassettes overnemen op de harde schijf.
« Reactie #12 Gepost op: 14 september 2004, 11:58:14 »
Bijna een jaar later opnieuw een vraag over hetzelfde onderwep. Van  mijn oude overvloeiseries staan de muziek en pulsen op cassettebandjes. Is het mogelijk alleen de muziek en de pulsen via Wings Platinum op een cd. te branden zonder dat ik alle dias ga inscannen en een bijna nieuwe serie ga maken? ik vraag het me met name af voor de pulsen die natuurlijk op een andere manier tot stand zijn gekomen dan binnen Wings.
Met dank voor het eventuele antwoord.
Corine Smeets


Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: muziek van cassettes overnemen op de harde schijf.
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2004, 18:42:04 »
Hallo Corine,

Als er sprake is van mono geluid (of er geen bezwaar tegen is dat het geluid mono wordt), dan is de oplossing eenvoudig:
Sluit het muziekkanaal (of beide muziekkanalen) van de cassetterecorder aan op één kanaal van de ingang van de geluidskaart (bijvoorbeeld links), en het pulskanaal van de cassetterecorder op het andere kanaal van de geluidskaart (bijvoorbeeld rechts) en neem deze combinatie op naar de harde schijf van de pc.
Maak daarna van de opname een audio-cd en sluit bij het afspelen het linker kanaal aan op de geluidsinstallatie (op links en rechts) en het rechter kanaal van de cd-speler op de puls-ingang van het stuurapparaat.

Als je het geluid in stereo wilt houden, of de mogelijkheid wilt hebben om de show achteraf nog aan te passen, zul je gebruik moeten maken van één van de diensten die de NDS aanbiedt: het converteren van shows op oude media naar nieuwe Wings-shows.
Tenzij het om vele shows gaat, want dan kun je misschien beter zelf het bijbehorende apparaat, de SD PowerLink van Stumpfl, aanschaffen. En ook dat kan via de bekende leverancier in Houten.
Volgens mij heeft de beschrijving van dit procédé eens in de Diatoon of het Stumpfl-clubblad gestaan, inclusief de tarieven.

AVé,
Cuno