Auteur Topic: platinum 3 reageert niet meer  (gelezen 17561 keer)

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
platinum 3 reageert niet meer
« Gepost op: 20 november 2009, 21:41:24 »
Goeden dag u allen,

Na het ophalen van Platinum 3 doet het volgende probleem zich voor, als ik in een bestaande presentatie iets wil toevoegen, een sample of afbeelding wil toevoegen wordt het Platinum scherm wazig en komt de melding "Wings reageert niet meer" dit doet zich steeds voor als ik dus iets wil toevoegen, ik heb Platinum 3 opnieuw gedownload maar dit helpt niets, een presentatie afspelen geeft geen probleem, overige bewerkingen ook niet.
In afwachting op een oplossing groet ik u allen, Ite
Ite

Chief John

  • Gast
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2009, 22:03:04 »
 ???

Beste Ite,

Wat bedoel je met: "Dan wordt mijn Platinum scherm wazig". Bedoel je je werkoppervlak, je preview-schermpje of het previewvenster rechts van de mediapool..?

Voeg je een plaatje toe vanaf een harde schijf of vanaf een CD..? Is de harde schijf waar het plaatje vandaan komt vol en kan er daardoor geen grafisch bestand worden aangemaakt..?

In afwachting,

Chief John

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2009, 23:32:12 »
Hallo Ite,

In een eerder draadje gaf je aan dat je bent overgestapt op Windows 7.
Dan zul je in ieder geval de nieuwste versie van WP3.70 moeten gebruiken (die is speciaal gecorrigeerd voor gebruik onder Windows 7). Deze is intusseen te downloaden van de site van Stumpfl, onderdeel Service - Downloand - Archiv - Frühere Software-versionen - Wings Platinum 3.

Het kan ook zijn dat je WP3 onder Windows 7 moet uitvoeren in compatabiliteitsmodus.
AVé,
Cuno

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2009, 09:25:08 »
Hallo Chief John en Cuno,
Bedankt voor de snelle reactie's.
Ik zal proberen het uit te leggen, als ik een object wil toevoegen komt het venster "openen", even later een  venster van Wings Platinum met koptekst "Wings Platinum hat ein Problem verursacht und mußte geslchlossen werden". Het hele scherm wordt dan wazig, alsof er een matte folie overheen gelegt wordt, zal wel een Windows 7 verschijnsel zijn. De volgend vraag van jou waar het bestand vandaan komt, het komt van een harde interne schijf en deze is bij lange na niet vol, dus dat kan niet de oorzaak zijn. Wat de vraag en eventuele oplossing van Cuno, Platinum3 heb ik eergisteren, 18 november dus, gehaald van Stumpfl, wat bedoel je met uitvoeren in de "compatabiliteitsmodus" en hoe doe je dat?
Ite

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2009, 12:43:53 »
Hallo Ite,

Het probleempunt van WP 3.70 met Win7 is de dialoog "Openen".
Blijkbaar is de laatste, aangepaste, versie nog niet opgenomen in de download op de site van Stumpfl.
De aangepaste versie (alleen Platinum.exe) is wel te downloaden: http://download.avstumpfl.com/~jerome/Platinum.zip.

Downloaden, uitpakken en kopieëren naar de map van WP3 (oude Platinum.exe overschrijven met de deze nieuwe versie).
AVé,
Cuno

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2009, 15:15:17 »
Hallo Cuno,
Hartelijk bedankt voor je hulp, ik heb gedaan wat je geschreven hebt, het werkt nu pefect.
Vriendelijke groet, Ite
Ite

Jos Hagens

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2009, 22:33:58 »
Dank aan Cuno. Na installatie van Windows 7 had ik hetzelfde probleem, maarmet de hulpfile is het snel en effectief opgelost.
Jos

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2009, 00:56:50 »
Hoi Cuno

Ook hetzelfde probleem.

Windows 7 64 bits geïnstalleerd.  WP 3 bij Stumpfl opgehaald. DirectX9.0c opgehaald en geïnstalleerd. WP 3 geïnstalleerd.

Via compatabiliteit wat gedaan. Staat nu op XP SP 1, maar dat is een enorm lastig gedoe.

Alleen bij mij werkt het downloaden bij jerome niet!  De  flap vertelt: mcmpegin.dll  ontbreekt op mijn pc.
Wat is dit? En waar komt dit vandaan? Belangrijker: hoe kom ik eraan?

George van den Ochtend

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2009, 16:04:16 »
Hoi alle lezers.

't begint er op te lijken.

had de download van Jerome proberen te installeren.
Begreep later dat deze toepassing gewoon in de WP 3 Prog files gedumpt moet worden.

In ieder geval het werkt nu.

Allen Fijne Feestdagen en een gezond Nieuwjaar.

Fotografeer en Stumpfl ze!

George

Jos Hagens

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: platinum 3 reageert niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2010, 21:06:12 »
Voor een beginnerscursus gaan we aan de slag met de basic versie.
Die lijkt bij Windows 7 hetzelfde probleem te hebben. Maar het lukt me niet dat met bovenstaande hulpfile te verhelpen omdat dan de donglevesrie opstart.

Is er een oplossing voor de basic versie of moet ik dan de basic versie van WP4 gaan gebruiken??