Auteur Topic: Scherminstgellingen.  (gelezen 5077 keer)

Jan Brons

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Scherminstgellingen.
« Gepost op: 21 augustus 2009, 19:32:23 »
Beste allemaal,

Bij scherminstellingen kan bij pan/zoom instellingen het haakje worden verwijderd. Bij verwijdering van worden bij presentatie F5 de pan/zoominstellingen "beibehalten". Als proef heb ik bij de ene serie het haakje verwijderd en bij de andere niet. Maar ik heb geen enkel verschil kunnen ontdekken. Hoe zit het daar mee, wat moet ik er mee? Ik bedoel, wanneer moet je dat verwijderen en wanneer niet? Dit is waarschijnlijk geen erg intelligente vraag, maar ik stel em toch maar. In ieder geval alvast bedankt.

                    Jan Brons.

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Scherminstgellingen.
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2009, 21:32:47 »
Hallo Jan,

Dit vinkje regelt het gedrag van WP als je in het previewscherm hebt in- of uitgezoomd. Dit gebeurt met name bij in-screen-editing van zoom- en pan-bewegingen.
Als het vinkje er NIET staat en je drukt op F5 dan wordt de zoom-instelling van het screen ook gebruikt bij het volledige F5-scherm.
Als het vinkje er WEL staat, dan wordt de F5-weergave altijd op volledig scherm uitgevoerd (uiteraard rekening houdend met de beeldverhouding van scherm en serie).
Zolang je in het screen geen gebruik maakt het inzoomen (niet te verwarren met het inzoomen van een afbeelding), heeft dit vinkje geen betekenis.
AVĂ©,
Cuno