Auteur Topic: Wings Platinum 4 Installatie  (gelezen 9699 keer)

WillemJan de Cloe

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 46
Wings Platinum 4 Installatie
« Gepost op: 7 oktober 2009, 18:22:11 »
Dag,

Installatie lukt niet, omdat ik kennelijk steeds de verkeerde vrijgavecodes inbreng.
Acties:
1. DirectX_mar2009_redist geinstalleerd
2. WP4 vanaf de Stumpflsite gedownload en geinstalleerd
3. Programma WP4-hulp uitgevoerd (daarop krijg ik overigens steeds verschillende vrijgavecodes te zien of soms helemaal niet, alleen die voor de Nederlandse taal)
4. Bij melding "Verkeerde vrijgave codes"op het daaropvolgende scherm van WP4 die codes ingevoerd die ik in mijn WP3 licentie heb staan; werkte niet
5. Vervolgens alle vrijgavecodes die voor mijn dongle gelden, ingevoerd: maar helaas, ook geen acceptatie.

Graag een advies.
Alvast bedankt,
WillemJan

sanderva

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Wings Platinum 4 Installatie
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2009, 20:01:10 »
<4. Bij melding "Verkeerde vrijgave codes"op het daaropvolgende scherm van WP4 die codes ingevoerd die ik in mijn WP3 licentie heb staan; werkte niet>

Willem Jan,

Het is niet duidelijk welke versie je installeert, Demo, Basic, Starter, Advanced of Pro, maar voor Pro heb je zeker nieuwe WP4 codes nodig. Die kreeg ik vandaag bij mijn pakket.
Wellicht heb je bij de andere versies ook nieuwe codes nodig
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2009, 21:58:21 door sanderva »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Wings Platinum 4 Installatie
« Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2009, 21:54:04 »
Hallo WillemJan

Hopelijk kan ik jouw vragen van antwoorden voorzien.

1. DirectX_mar2009_redist geinstalleerd
Voor de volledigheid: installeren hiervaan bestaat uit twee stappen:
1 - uitvoeren van het gedownloade bestand (of bestand van de WP-dvd). Hierbij moet een map (directory) opgegeven worden. Deze stap is feitelijk geen installatie, maar alleen het uitpakken van het feitelijke installatie-pakket, bestaande uit zeer veel bestanden.
2 - het feitelijk installeren door het programma DXSetup.exe te starten.
Omdat WP4 wel wil starten (maar wel om vrijgavecodes vraagt), lijkt de installatie hiervan wel volledig geslaagd.
Als WP4 straks met correcte vrijgavecodes niet wil starten (en meldt dat "d3dx9_40.dll" niet gevonden is), dan is de tweede stap nog niet uitgevoerd.

2. WP4 vanaf de Stumpflsite gedownload en geinstalleerd
Dat lijkt geslaagd.

3. Programma WP4-hulp uitgevoerd (daarop krijg ik overigens steeds verschillende vrijgavecodes te zien of soms helemaal niet, alleen die voor de Nederlandse taal)
WP4-hulp probeert zo veel mogelijk bekende gegevens, die ook relevant zijn voor WP4, terug te vinden in het Register en deze als vooringevulde waarden te tonen.
De nieuwste versie hiervan is op mijn site, www.ceegee.nl, te vinden onder het hoofdje Download. Ik heb er zojuist weer een licht verbeterde versie neergezet.

4. Bij melding "Verkeerde vrijgave codes"op het daaropvolgende scherm van WP4 die codes ingevoerd die ik in mijn WP3 licentie heb staan; werkte niet
Hier geef je zelf al de oorzaak van het probleem: voor WP4 is de vrijgavecode van WP3 niet bruikbaar. De vrijgavecode voor de Nederlandse taal is wel bruikbaar, want die is niet versie-afhankelijk.

5. Vervolgens alle vrijgavecodes die voor mijn dongle gelden, ingevoerd: maar helaas, ook geen acceptatie.
Zie punt 4. Als je de upgrade naar WP4 besteld hebt, zul je een dezer dagen de vrijgavecode van AV Stumpfl NL ontvangen.
Als je geen upgrade hebt besteld, zul je genoegen moeten nemen met de Basis-versie en/of de Demo-versie. Hoewel ik niet kan uitsluiten dat voor de Basis-versie ook een nieuwe vrijgavecode nodig is.

Hopelijk kom je met deze informatie een stukje verder.

« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2009, 23:10:50 door Cuno Wegman »
AVé,
Cuno

Chief John

  • Gast
Re: Wings Platinum 4 Installatie
« Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2009, 22:09:01 »
Citaat
Hier geef je zelf al de oorzaak van het probleem: voor WP4 is de vrijgavecode van WP4 niet bruikbaar. De vrijgavecode voor de Nederlandse taal is wel bruikbaar, want die is niet versie-afhankelijk.

Correctie: Voor WP4 is de vrijgavecode van WP3 niet bruikbaar.

Ugh!

Chief John

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Wings Platinum 4 Installatie
« Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2009, 23:12:30 »
Hallo Chief,

Uiteraard heb je gelijk. "Slip of the keyboard". Ik heb het aangepast in mijn tekst.
AVé,
Cuno

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re: Wings Platinum 4 Installatie
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2009, 17:21:06 »
Na een hele begankenis aangaande mijn verloren gegane dongle - mijn gezin ruimde tijdens een ziekenhuisverblijf mijn computerkamer op!!! - heb ik dan vandaag een nieuwe WP4 (versie 4.00b) mogen installeren. Neenee, ik hoef geen applaus!! Ik heb van alles geprobeerd - dus ook alle suggesties in deze thread - om de Nederlandse taal in WP4 te pompen...let wel VAN ALLES. Ik heb gesmeekt, gebeden, boetedoening beloofd, gevloekt, geketterd en ben in tranen uitgebarsten, niets hielp!
Let op!
Ik had aanvankelijk 4.00b gedownload van de Stumpfl-site en geinstalleerd op een computer die nog nooit door WP was beroerd..! Maagdelijk dus! Ik wilde wel eens via de demoversie zien wat er zoal veranderd was. (Want ja, mijn goeie ouwe dongle was pleite!)
Vandaag dus de nieuwe dongle gebruikt. Alle vrijgavecodes gebruikt, ook het programmaatje om die te installeren. Niets hielp, geen Nederlandse teksten........! Nou, laat ik eerlijk zijn......er is ook een Basis-versie. En in DIE versie kun je via Optionen> Arbeitsoberfläche verdulleme WEL de Nederlandse taal instellen. En dat werkt nog ook!! Maar in de Startersversie kan dat nou weer NIET!! Als ik klompen had gehad, waren die nu volledig versplinterd..............! Dat is toch raar....? Bij het opstarten van mijn versie BLEEF  WP4 in het Duits vragen om de vrijgavecode voor het Nederlands, en ik maar invoeren.....! 865107500, want die was niet veranderd tov WP3, toch?
Wat óók gek was....! In het register stond alle data netjes geregistreerd, ook dat de taal Nederlands (Dutch) moest zijn.....! Dus... welke geest wil mij het computerleven onmogelijk maken? Of is er hier een goede geest, die mij uit deze brand kan redden?

 

Chief John

  • Gast
Re: Wings Platinum 4 Installatie
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2009, 18:02:56 »
 :o :o :o

Carel en WP4 treffen vooralsnog geen blaam. Bij een nieuwe dongle hoort natuurlijk toch ook een nieuwe NL-vrijgavecode..! Die is per ongeluk in onze tam-tam berichten met Carel blijven steken...
Inmiddels hebben we onze postduiven weer op pad gestuurd en kan Carel hopelijk verder..

Rood van schaamte groetend,

Chief John

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re: Wings Platinum 4 Installatie
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2009, 22:50:23 »
Mitlerweil habe Ich ja die Niederländische Sprache in WP4 eingeführt! Und, es sei gesagt, es wirkt sogar! Danke vielmals, Chief John!!!