Auteur Topic: Full screen video werkt niet codecs probleem?  (gelezen 6123 keer)

Jan Smit

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Full screen video werkt niet codecs probleem?
« Gepost op: 14 maart 2010, 10:58:24 »
Als ik een origineel videofragment van een Canon 5dII in Wings plaats (quicktime format) werkt zowel het preview als het full screen. Als ik een avi file in Wings plaats werkt alleen het preview venster. Als ik F% indruk voor full screen zie ik een moment het eerst fram en daarna blijft alles zwart, of wordt soms groen en loopt de boel vast. In de windows mediaplayer werkt het wel naar behoren. Kan of is dit een probleem van een codec? De codec die in de avi-file gebruikt wordt is: Intel IYUV-codec.


Wings versie is 4.00d draaiende op een Windows 7 enterprise versie.

Met vriendelijke groet,

Jan
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2010, 21:41:03 door Jan Smit »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Full screen video werkt niet codecs probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2010, 20:53:38 »
Hallo Jan,

In de eerste plaats zou ik de nieuwere versie van Wings Platinum (4.01c) installeren. Bij de laatste updates zijn verschillende video-problemen verholpen.

Het groen worden van het beeld tijdens videoweergave doet mij denken aan een te hoog ingestelde video-versnelling door de grafische kaart, komt vooral bij ATI-kaarten voor. De videoversnelling is bij ATI-kaarten in te stellen via de Catalyst-software die normaliter gelijk met de driver geïnstalleerd wordt.

Als bovenstaande punten geen soelaas bieden, dan gaarne meer info, want met betrekking tot video zijn er heel veel instellingen die gevolgen (kunnen) hebben voor het resultaat (bron van het bestand [avi is alleen maar een verzamelnaam], resolutie, instellingen, worden intermediate-videobestanden gebruikt, zijn er rode of blauwe kruisjes of verbodsbordjes zichtbaar in de media-pool, ...).

Je kunt ook nog een paar dagen wachten: in de loop van deze week komt versie 4.10 beschikbaar.
AVé,
Cuno

Jan Smit

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Full screen video werkt niet codecs probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2010, 08:11:11 »
Hallo Cuno,

Ik ga eerst de versnelling van de videokaart eens bekijken. Het is inderdaad een ATI (ATi Radeon 4890 900MHz - 1GB). Ik laat even weten of dat iets oplevert. Als dit niets oplevert wacht ik even op de nieuwe Wings versie.

Met vriendelijke groet,

Jan Smit
www.smitinbeeld.nl