Auteur Topic: copy-paste werkt niet meer in Wings4 onder Windows 8  (gelezen 6363 keer)

Gerrit van Harreveld

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
copy-paste werkt niet meer in Wings4 onder Windows 8
« Gepost op: 16 mei 2013, 21:01:56 »
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe computer met Windows 8. Hierop heb ik Wings 4.25a geinstalleerd, waarmee ik op mijn vorige computer menige AV-serie heb gemaakt.
Vandaag gebruik ik dat voor de eerste keer deze nieuwe omgeving om een nieuwe serie te maken. Aanvankelijk leek het erop dat alles als vanouds functioneerde, tot ik tegen het volgende fenomeen aan liep.
Copy-paste van een beeldobject werkt niet meer: ik selecteer een beeldobject in een spoor en activeer 'copy' (re-muis, juiste commando in popup menu). Ik probeer dit beeldobject op een ander spoor (met dezelfde properties) te plakken (re-muis) maar het verwachte popup menu (met het commando paste clipboard)verschijnt niet, dus valty er niets te plakken.
Als ik dit doe met cut-paste clipboard werkt het wel. Als ik een copy-paste clipboard doe van een geluidsobject werkt het ook. Ra ra hoe kan dat? Is er ergens een instelling die ik bij de installatie per abuis verkeer heb gezet?
Wie heeft dit eerder aan de hand gehad?

Nadere informatie:
bij nader experimenteren met dit probleem blijkt het volgende: bij de paste operatie verschijnt niet het popup menu, maar heel vaag de contouren van een venstertje. In eerste instantie had ik dit niet als zodanig herkend. Als je hier met de cursor overheen gaat verschijnen de verschillende commando's, waaronder 'paste clipboard.
Dit verschijnsel blijkt zich ook voor te doen bij andere re-muis operaties, b.v. als ik een beeld uit de mediapool selecteer en hier met de re-muis op klik om b.v. picture processing te doen.
Het probleem is dus veralgemeniseerd tot: bij re-muis klik verschijnt het verwachte popup menu niet, maar alleen de vage contouren. Door hierbinnen met de muis te bewegen verschijnen de diverse commando's in het venster een voor een. Wie kan me helpen? Heeft het wellicht te maken met het gebruik van de Solid State Drive als C:\ schijf, waarop Wings is geinstalleerd?








  
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2013, 01:12:04 door Gerrit van Harreveld »