Auteur Topic: wit randje bij selecties  (gelezen 12117 keer)

Antoon Van Loon

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
wit randje bij selecties
« Gepost op: 1 december 2010, 17:17:39 »
Wie geeft me de tip om het witte dunne randje te verwijderen die rond een selectie blijft staan.
Blur geprobeerd alsook de selectie 2 pixels kleiner maken. Zoek ondertussen verder.

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2010, 17:24:19 »
Heb je het bestand opgeslagen als .PSD bestand? Probeer het dan als PNG, deze geeft geen randjes.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Antoon Van Loon

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #2 Gepost op: 8 december 2010, 12:45:31 »
Als ik het bestand opsla als PNG dan is het niet zichtbaar als ik het in Wings wil brengen. Werkt Wings wel met deze extentie?
Ik heb een iets beter resultaat als ik de selectie 1 pixel verklein en dan met de blur er langs de rand over ga.

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2010, 23:07:40 »
Ik zie standaard ook geen png bestanden, maar door expliciet bij bestandstype alle bestanden te selecteren kan ik toch het PNG bestand in de mediapool krijgen. Waarom PNG door Wings niet als een beeldbestand wordt gezien snap ik ook niet. Misschien dat iemand anders daar wat meer over weet. Volgens mij ging dat in vorige versies van Wings wel goed, maar dat weet ik niet meer.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Chief John

  • Gast
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2010, 09:01:09 »
 :o

Mij zeker weten dat PNG-bestanden gewoon in WP kunnen worden gebruikt. Mij altijd bij transparantie en vrijgestelde beelden PNG gebruiken. Bij vragen: in HELP-zoekfunctie "PNG" opgeven en zien dat WP-Help over PNG spreken.

Ugh!

Chief John

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #5 Gepost op: 15 december 2010, 16:27:03 »
Zie bijgaand plaatje. Bij "Bilder" staat geen PNG, door "Alle Dateien" te selecteren kun je alsnog een PNG-bestand invoegen. Ik zeg dus niet dat het niet kan, maar de werkwijze komt wij wel onlogisch voor.
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #6 Gepost op: 15 december 2010, 23:28:09 »
Hallo Antoon, hallo Willem,

Ik begin een klein vermoeden te krijgen: maken jullie wel gebruik van de meest recente versie van WP4, namelijk WP 4.20 (revisie 656)?
Mijn vermoeden wordt gevoed door het feit dat de Open-dialoog voor afbeeldingen (vanuit de Tijdlijn en vanuit de Media-pool bij mij slechts twee mogelijkheden biedt:  "Grafische bestanden" en "Alle bestanden" ("Bilddateien" resp. "Alle Dateien"), zonder vermelding van de mogelijk extensies daarbij.

Het versienummer kun je nakijken via het menu "?" - "Info over Wings Platinum" of direct in de werkbalk (de knoppenbalk onder het menu) met de knop met het i-pictogram.
AVé,
Cuno

Wim van Dijk

  • Junior
  • **
  • Berichten: 30
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #7 Gepost op: 16 december 2010, 16:32:54 »
Cuno,

Hartelijk dank, door mijn gemakzucht had ik deze kleine update niet doorgevoerd. Ik dacht het draait gewoon dus waarom zou ik, ik ga het circus van updaten wel doen als er echt iets nieuws is.

Wim
Met vriendelijke groet,

Wim van Dijk

Antoon Van Loon

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #8 Gepost op: 22 december 2010, 16:58:55 »
Beste Cuno, ik werk met 4.20 en 656. Blijf verder alles uittesten.

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: wit randje bij selecties
« Reactie #9 Gepost op: 22 december 2010, 17:40:49 »
Hallo Antoon,

Ik ben er intussen achter waar de afbeelding van Wim vandaan komt, en ik vermoed dat dat ook de weg is die jij gebruikt (hebt) om afbeeldingen aan de show toe te voegen: in het menu "Media-pool" de keuze "Bestanden toevoegen..." ("Dateien hinzufügen...").
Deze weg is tijdens de laatste updates van WP blijkbaar niet meegenomen.
Als je de afbeeldingen toevoegt door met de rechter muisknop te klikken in een beeldspoor, of in het tabblad Afbeeldingen van de Media-pool, en te kiezen voor "Afbeelding invoegen..." resp. "Toevoegen", dan verschijnt de juiste dialoog, waarbij png-bestanden wel direct getoond worden.

Voor de volledigheid: de weg via het hoofdmenu is vanaf versie 4.21 niet meer aanwezig. Toevoegen gaat dan alleen via de Media-pool zelf en de sporen in de tijdlijn, zoals hierboven genoemd.
AVé,
Cuno