Auteur Topic: AVI filmpje in WP3  (gelezen 6574 keer)

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
AVI filmpje in WP3
« Gepost op: 11 februari 2011, 20:38:17 »
Beste AVers

Voor het museum Broekerveiling in Langedijk maak ik een presentatie in WP3. Hier moet ook een AVI filmpje in worden verwerkt. Maar volgens mij lukt dat niet. (wel in de gratis versie van WP4 maar omdat ik meerdere sporen wil gebruiken kom ik net iets te kort)

Doe ik iets verkeerd of kan het gewoon niet. En als dat niet in WP3 kan wat moet ik doen om het wel te laten lukken. Helaas is er wat haast bij.

(vwb het vorige bericht: het mij niet gelukt om WP3 weer draaiende te krijgen maar gelukkig staat WP3 nog op een oude computer)

Adri

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: AVI filmpje in WP3
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2011, 21:04:19 »
Beste Adri,

Natuurlijk gaat het wel in WP3. Klaus Stange liet ons bij het SGG jubileum in 2006 al shows zien waarin video verwerkt was en toen was WP4 er helemaal nog niet. Bedenk wel dat AVI een container is waarin een verscheidenheid aan encoding voorkomt.
Je zou kunnen proberen om bij iemand in een video-editing programma, die in dit opzicht vaak wat flexibeler zijn, je filmpje om te coderen naar bijv. mpeg 2 (vooral de DIVX versie is erg geschikt voor WP3) of naar wmv. Afhankelijk van het gebruikte programma treed dan wel wat kwaliteitsverlies op.

Henk
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2011, 21:24:07 door Henk van der Vleuten »

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re: AVI filmpje in WP3
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2011, 23:05:52 »
Bedankt Henk voor je antwoord...binnen een half uur, geweldig dit forum.

Het is toch raar dat WP3 een AVI film moet kunnen verwerken en dat ik alleen maar een lang grijs lint zie als ik het binnenhaal. Ik ga even op zoek om die film om te zetten in iets anders.

Adri

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: AVI filmpje in WP3
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2011, 17:38:47 »
Adri,

Je schrijft: "gelukkig staat wp3 nog op een oude computer". Is die computer wel geschikt voor het verwerken van je AVI video?
Voor video moeten en de processor en de videokaart krachtig genoeg zijn.
En heb je wel lang genoeg gewacht op het maken van de grafische gegevens van je video?
In WP4 heeft Christof Hilger e.e.a. ingebouwd voor de aanduiding van de nodige tijd van dat aanmaken van grafische gegevens.

Henk