Auteur Topic: fout bij het maken van video  (gelezen 6352 keer)

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
fout bij het maken van video
« Gepost op: 23 juni 2011, 14:13:54 »
Wie kan mij helpen ,ik zit met twee problemen
de eerste is, dat ik heb een A.V gemaakt alles klaar maar als ik er een video van wil maken gaat het goed tot op een zeker moment dan stopt hij er mee en geeft aan een fout bij het maken van de video. ( ik kan geen fout vinden )
ik heb van alles geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen ( ik heb dit nog nooit gehad }
tweede probleem is de serie is voor de hoogste groep van de basis school  een fotografisch jaar overzicht en die willen ze a.s maandag uitdelen  zij krijgen vakantie
zie en help mijn probleem op te lossen .

Arnold van de Kamp

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: fout bij het maken van video
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2011, 17:56:46 »
Hallo Arnold,

Je geeft niet aan of er in de AV-show ook video's zitten. In dat geval zou sprake kunnen zijn van een codec-probleem (als er geen gebruik gemaakt wordt van intermediate videobestanden).
Als dit niet het geval is, kan er een foutje in een afbeelding zitten (tijdens het afspelen in de tijdlijn gebruikt WP alleen de (bestaande) grafische bestanden, bij het maken van een video of exe worden de oorspronkelijke bestanden weer gebruikt).

Het is in dit geval zeker raadzaam om de controle-mogelijkheid van WP even te gebruiken:
- zet de locator helemaal aan het begin van de show
- kies in het menu Extra - Project controleren
Als de locator niet verschuift, zit er geen probleem in de inhoud van de tijdlijn zelf (en zal de oorzaak zeer waarschijnljk in een beeldbestand of geluidsbestand zitten, op de plaats waar het maken van de video stopt)
Als de locator wel verschuift, dan zit op die plaats een fout in de tijdlijn. Die fout zal dan eerst verholpen moeten worden. Dit kan bijvoorbeeld een afbeelding zijn die effectief niet getoond wordt (curve op 0 of tijdsduur 0, en daardoor vanuit de tijdlijn niet zichtbaar), waarvan het oorspronkelijke bestand is verwijderd.
Herhaal daarna deze controle totdat er geen fouten meer worden gevonden.
AVĂ©,
Cuno

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
Re: fout bij het maken van video
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2011, 11:37:16 »
 Cuno,
 bedankt voor je advies ik heb inmiddels de fout gevonden ,heel basaal ik had te weinig schrijfruimte.
gelukkig nog op tijd zodat de groep op tijd de dvd gekregen heeft

Groet Arnold