Auteur Topic: controle vanuit WP ivm updaten  (gelezen 7780 keer)

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
controle vanuit WP ivm updaten
« Gepost op: 9 juni 2009, 22:12:55 »
Sinds kort heb ik een nieuwe pc. WP3 installeren ging vlot en wp3 draait er heel vlot op. Maar als ik via de "?" software update aanklik en dan via internet krijg ik de melding  "toegang tot C:\Program Files (x86)\AVStumpfl\
WingsPlatinum3\Platinum Update.exe is gewijgerd."
(inderdaad met "ij")

Systeem is i7 met vista 64bits
Nu realiseer ik me dat ik met het installeren van 3.70 en de nieuwe wp4 deze knop waarschijnlijk wel nooit meer nodig heb, maar ik wil toch wel weten waarom dit geweigerd wordt.
Als ik Platinum Update.exe opzoek en deze aanklik verschijnt  "Update error 1" in beeld.
Als ik mijn pc helemaal openzet en alle beveiligingen uitzet (virusscanner en firewall) precies hetzelfde.

george

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: controle vanuit WP ivm updaten
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2009, 14:48:00 »
Hallo George,

Hoewel ik zelf nog niet werk met Vista, denk ik dat het probleem te maken heeft met gebruikersrechten.
Standaard log je bij Vista in als gebruiker (user), log daarom een keer in als administrator, waarschijnlijk wil het dan wel lukken...

Laat in ieder geval even weten hoe je bent gevaren, voor iedereen die ook op Vista (of Windows 7) wil overstappen interresant  ;D !
Jaap

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
Re: controle vanuit WP ivm updaten
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2009, 22:16:52 »
Hoi Jaap

bedankt voor je advies.

helaas kom ik er niet uit wat je bedoelt. ik ben de enige administrator op deze pc. dan open ik toch ook zo??
Via configuratiescherm heb ik mezelf ook weer aangemeld als administrator, wat niet hoefde?

na weer WP3 te hebben geopend en geprobeerd te updaten zelfde opmerking en na OK  "fout bij benaderen van bestand" gelezen.

Misschien kun je voor mij wat duidelijker zijn??

groeten

George

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: controle vanuit WP ivm updaten
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2009, 23:28:35 »
Hallo George,

Onder Windows Vista geldt: ook al ben je de (enige) gebruiker en beheerder van de pc, alle programma's worden uitgevoerd alsof je een "gewone" gebruiker bent. Met de daarbij behorende (beperkte) rechten.

Om de update-functie van WP te gebruiken moet WP met beheerdersrechten (administrator-rechten) uitgevoerd worden.

Dat doe je door op het pictogram van WP met de rechter muisknop te klikken en te kiezen voor "Uitvoeren als" en te kiezen voor "administrator".
Dit hoef je dus alleen te doen als je de update-functie wilt uitvoeren. Voor het normale gebruik van WP is dat niet nodig.

Wellicht ten overvoede voor iedereen:
Juist de vele verschillen tussen Windows XP en Windows Vista (en straks Windows 7) zorgen er voor dat het eigenlijk noodzakelijk is om een nieuw rijbewijs voor Windows te halen voordat je met dit nieuwe vehikel wilt gaan "rijden".

PS: de tikfout "gewijgerd" zit (al jaren) in Windows, niet in WP.

AVĂ©,
Cuno

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
Re: controle vanuit WP ivm updaten
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2009, 22:49:05 »
Cuno

je hebt het helemaal bij het rechte eind.

liep gesmeerd nu. geen meldingen.

ik zal dus een nieuw rijbewijs gaan halen. Ben er al druk mee bezig met het uitzoeken van alle nieuwe "dingen".
Je moet maar zo denken:  en mens is nooit te oud om wat te leren.
Ik heb in ieder geval geleerd dat je zelfs op het icoontje van WP rechts kunt klikken.

Dat met die schrijffout had ik jou ( als deelvertaler) niet toegedacht hoor!

Dat ik zo laat reageer  komt omdat ik een paar dagen weg geweest ben!

Groetjes en een fijne vakantietijd toegewenst

George