Auteur Topic: Geen geluid bij Canon 5d video  (gelezen 8066 keer)

Jan Smit

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Geen geluid bij Canon 5d video
« Gepost op: 22 februari 2011, 20:47:51 »
Ik zet het originele Canon 5DI videobestand in het videospoor. Als ik deze ook in het geluidsspoor wil zetten krijg ik wel een plusje alsof het kan maar er wordt niets aangemaakt?

De video draait verder goed.

Groet,

Jan

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Geen geluid bij Canon 5d video
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2011, 22:37:51 »
Hallo Jan,

Gezien jouw probleembeschrijving verwacht ik dat je de tool "AC3filter" niet geïnstalleerd hebt, of dat deze niet goed is ingesteld.
In de Helptekst staat dit beschreven onder 'Videoton wird nicht extrahiert" ( te vinden via de Inhoud onder "Bei Problemen...", "Fehler und Lösungen", "Video". Of via de Index , via de index onder "AC3-filter installieren").
AVé,
Cuno

Jan Smit

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Geen geluid bij Canon 5d video
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2011, 10:32:13 »
Cuno,

AC3filter geïnstalleerd. Kan er niet goed achter komen wat nu de juiste instellingen moeten zijn. Ik heb de meeste uitgetest maar zonder resultaat. Ook heb ik getracht in de projectopties SPDIF/AC3 aan te zetten. Hier valt op dat ik het vinkje aan kan zetten maar daarna niet op toepassen kan klikken m.a.w. het vinkje staat na een klik op OK weer uit?

Met vriendelijke groet,

Jan

Rob Leguit

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Geen geluid bij Canon 5d video
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2011, 12:30:50 »
Hallo ik liep tegen hetzelfde probleem aan met mijn panasonic foto camera waarmee ik HD video kan opnemen.
De bestanden zijn zo gecomprineerd dat Wings het geluidspoor niet ziet. Dit video moet eerst gecoverteerd worden.

Gevonden op internet programma van AVSHD naar AVI, en dit werkt. Maak een nieuw video bestand en voeg de naam geluid toe, anders raak je in de war.

Zet je originele video op de tijdslijn video en zet de video geluid file op de audio tijdslijn, nog wel even de tijdslijnen gelijk zetten. Op de proef versie AVS video converter zal het beeld verminkt worden met een watermerk, maar dat is voor ons niet van belang, omdat je de originele video gebruikt.
Groeten Rob Leguit.

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Geen geluid bij Canon 5d video
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2011, 20:14:51 »
Hallo Jan,

Ik kom graag nog even terug op jouw wedervraag n.a.v. mijn eerdere reactie.

Bij de instellingen van AC3filter moet je kiezen voor "2/0 - stereo" als output format (Rate "as is" of eventueel "44100" en format "PCM 16 bit").
De keuze SPDIF heeft voor deze toepassing geen zin, want het geluid moet juist intern verwerkt worden, en niet direct naar de digitale uitgang van de geluidskaart (optisch of coaxiaal) worden doorgestuurd, want dan kan WP er niets mee...

En als het dan nog niet werkt, is het raadzaam om Quicktime (opnieuw) te installeren. Dat is op het Duitse forum ook vaak de (mede-)oorzaak van het probleem gebleken.
AVé,
Cuno

Jan Smit

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Geen geluid bij Canon 5d video
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2011, 20:21:02 »
Hallo Cuno,

Mijn reactie heeft even op zich laten wachten. Maar probleem opgelost. Zoals je voorstelde het opnieuw installeren van Quicktime was de oplossing.

Mijn dank.
Jan