Artikelen en reportages

In artikelen en reportages worden lezers deelgenoot gemaakt van bepaalde informatie. Soms moeten we het puur van tekst hebben, vaak echter nemen we de lezers mee in een reportage, of laten we een deskundige of anderszins betrokkenen aan het woord. In alle gevallen moet er naar een doelgroep worden toegeschreven, om de communicatie te doen slagen. Hieronder volgen wat voorbeelden van eigen hand.

In vakbladen

Kennisnet ondersteunt onderwijsvernieuwing
Over de ontwikkelingen rond Kennisnet en de rol daarin van Twynstra Gudde.
Verscheen in magazine Twyn van Twynstra Gudde.

Het opzetten van een mailinglist
Over de zin en toepassing van elektronische rondzendlijsten.
Verscheen in Tijdschrift voor MultiMedia.

Website promotie op Internet
Over site-promotie via zoekrobots, webdirectories, meta-informatie en nieuwsgroepen.
Verscheen in Tijdschrift voor MultiMedia.

In publieksbladen

Kunstijspret; Massaal oefenen op de ijsbaan
Over het enthousiasme op en rond de kunstijsbaan.
Verscheen in sportrubriek van Leef! magazine.

Slapen in een kruitkamer; Wonen en werken op Fort Spion
Over het wonen en leven in een fort uit de Hollandse Waterlinie.
Verscheen in woonrubriek van Leef! magazine.

Molenaar gezocht; Gegons op de vlagen van de wind
Over het wonen en leven in een molen.
Verscheen in woonrubriek van Leef! magazine.

In dagbladen

Corsicaanse GR20 verzorgt eigen publiciteit
Over de 'mooiste en zwaarste wandelroute van Europa'.
Verscheen in reisbijlage van de Volkskrant.

Zelfs met de computer blijft het schoolrooster een stevige hoofdbreker
Over de jaarlijks terugkerende samenstelling van de nieuwe lesroosters.
Verscheen in onderwijsbijlage van Trouw.