Auteur Topic: Screen blijft zwart  (gelezen 5255 keer)

Ivo Croonen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Screen blijft zwart
« Gepost op: 14 oktober 2018, 22:58:52 »
Bij het begin van een nieuw project zie ik geen beeld in het previewvenster. Bij 'Schermen' heb ik een vinkje staan. Dat moet ik overigens sinds kort handmatig aanvinken. Er verschijnt bij F10 dan wel een 'screen 1'-kader, maar het beeld blijft zwart. Bij F5 is het hele beeldscherm zwart. Dit geldt zowel bij WP6 als bij WP5. Bij oudere projecten zijn de schermen met beeld er wel. (Ik zie geen verschil in instellingen.) Ik heb me er tot aan deze zomer ook nimmer druk over hoeven te maken. Weet iemand raad? (Een herinstallatie van WP6 hielp niet.)

De helpfunctie van Wings werkt helaas ook niet meer sinds kort.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 21:31:16 door Ivo Croonen »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Screen blijft zwart
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2018, 21:43:12 »
Hallo Ivo,

Ik kijk niet meer zo vaak in dit forum, vandaar dat mijn reactie even op zich liet wachten.
Je hebt niet aangegeven dat het probleem intussen is opgelost (al ontbreken dergelijke terugmeldingen op forums heel vaak), dus ik zal toch nog even een poging wagen.

Gezien jouw beschrijving is mijn vermoeden: in de Mediapool staat bij het onderdeel Schermen - Screen 1 de beeldvelden uitgeschakeld (aankruisvakje leeg).

De helpfunctie van WP5 verdwijnt zodra je WP6 installeert. Dat probleem/verschijnsel is bekend (ook genoemd op het "andere forum") en lijkt een bewuste keuze te zijn van "Oostenrijk".
De helpfunctie van WP6 werkt alleen als HTML-help, en heeft dus een (actuele) webbrowser nodig om te werken.
AVĂ©,
Cuno

Ivo Croonen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Screen blijft zwart
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2018, 17:42:05 »
Bedankt, Cuno!

In mijn herinnering stond er wel een vinkje. Ik heb uiteindelijk alles maar weggegooid en ben opnieuw begonnen. Dat hielp. Maar nu weet ik tenminste zeker, dat ik daar moet blijven kijken als het zich herhaalt. 

Ook jouw opmerking over de helpfunctie is erg waardevol. Hoef ik niet langer te zoeken!