Auteur Topic: herinstallatie WP 4 lukt niet  (gelezen 7803 keer)

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
herinstallatie WP 4 lukt niet
« Gepost op: 26 juni 2017, 21:24:52 »
Omdat ik problemen had met de video bewerking heb ik mijn PC helemaal leeggehaald en ben nu bezig alles weer te installeren. WP4 lukt echter niet ik krijg de foutmelding  d3dx9_41.dll is niet gevonden.
Ik heb DirectX opnieuw gedownload via de site van Stumpfl.nl en ook WP 4 opnieuw gedownload. Maar niets helpt. Ik werk met Windows 10
Iemand een idee wat ik moet doen?

« Laatst bewerkt op: 27 juni 2017, 08:36:07 door Frans »
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:herinstallatie WP 4 lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2017, 21:18:48 »
Hallo Frans,

Omdat je de melding krijgt over d3dx9_41.dll, durf ik te zeggen dat WP4 goed is geïnstalleerd, maar DirectX 9 niet.

Dit onderwerp is in dit forum al vaker aan de orde geweest (zoek maar naar 'd3dx9_41.dll'), maar ik wil het best nog een keer uitleggen.

Het installeren van DirectX 9 bestaat uit drie stappen, die goed beschreven staan op de site van AV Stumpfl Nederland (www.hdav.nl):
- downloaden (link: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8109). Opslaan op het bureaublad kan het terugvinden makkelijker maken.
- uitpakken: dubbelklik op het gedownloade bestand en geef een map op waar dit bestand uitgepakt moet worden
- installeren (deze stap wordt meestal vergeten): in de map die bij het uitpakken is opgegeven staat nu een bestand "DXSETUP.exe". Dit bestand moet je starten (dubbelklikken) om de eigenlijke installatie uit te voeren.

Als deze installatie niet lukt, zit de oorzaak van het probleem in de installatie en/of rechten van Windows 10.
AVé,
Cuno

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:herinstallatie WP 4 lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2017, 21:02:32 »
Hoi Cuno,

Inderdaad was ik de laatste stap vergeten. Nu werkt WP 4 weer.
Helaas heeft de herinstallatie niet het beoogde resultaat gehad namelijk het verkrijgen van een geluidsfragment bij een filmpje opgenomen met mijn camera.
(zie hiervoor ook mijn topic wel beeld maar geen geluid http://www.jorislange.nl/avforum/index.php?topic=1889.msg3890#msg3890)
Inmiddels wordt ik wanhopig en denk dat het me nooit gaat lukken echte een leuke presentatie te maken met een filmpje met geluid.
Ik hoop dat jij of iemand anders nog suggesties heeft zodat ik mijn hobby toch voort kan zetten.
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:herinstallatie WP 4 lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2017, 18:01:11 »
Hallo Frans,

Op zich verbaast het mij niet dat het probleem niet is opgelost door het opnieuw installeren van Wings Platinum.
Het probleem dat jij ondervindt zit niet in WP zelf, maar in de codecs.
Hetzij er ontbreken codecs, hetzij er zijn progrmama's geïnstalleerd die eigen codecs hebben geïnstalleerd of anderszins de toegang tot de juiste codecs voor WP onmogelijk maken.

Oudere versies van Pinnacle en GoPro zijn wat dat betreft berucht.

Het is alleen moeilijk vast te stellen welk programma feitelijk de oorzaak is van het roet in het eten...

Computersystemen (eingelijk: besturingssystemen) raken in de loop der tijd vervuild. Hetzij door het installeren van updates, nieuwe sofware, of het onvolledig verwijderen van oude programma's.
En dan is het soms helaas niet anders: eens in de zoveel jaar, of bij grote problemen: schijf C leegmaken en Windows schoon opnieuw installeren (wel eerst persoonlijke bestanden van schijf C in veiligheid brengen).
AVé,
Cuno

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re:herinstallatie WP 4 lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2017, 18:09:51 »
Hallo Cuno

Wat jij geschreven hebt, heb ik allemaal gedaan maar helaas het mocht niet lukken.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe computer gekocht die ook wat sneller is en nu is het probleem opgelost.
Ik besef dat dit een rare oplossing is maar mijn computer was al zeven jaar oud en was toch toe aan een nieuwe.
Bedankt voor je inzet om mij te helpen.
Frans