Auteur Topic: Key frames  (gelezen 11031 keer)

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Key frames
« Gepost op: 11 oktober 2015, 18:20:02 »

Saluut,

Nu ik een nieuwe PC in gebruik hebt genomen, loop ik, vreemd genoeg,  tegen het key frame gebruik op. in gebruik 4.25b. De frames doen niet wat ze dienen te doen. B.v. een constant frame, B dan wel E luisteren niet. Het is waarschijnlijk een vinkje, maar welke.

prettige dag

Piet Bakker.   

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Key frames
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2015, 22:47:25 »
Hallo Piet,

Op basis van jouw beschrijving ga ik er van uit dat je gebruik maakt van in-screen-editing om de keyframes te maken en te bewerken.

Het kiezen van het gedrag van keyframes kan dan op meerdere manieren:
1 - met de muis: klik in de werkbalk Gereedschappen (links boven in het scherm) met de rechter muisknop op de knop voor keyframes (de derde knop).
Dan verschijnt een kort keuzemenu waarin je het gewenste gedrag kunt selecteren.
Alle keyframes die je daarna maakt of wijzigt gedragen zich dan op de gekozen manier.

2 - met het toetsenbord
Hier onstaan twee varianten:
a - om, vergelijkbaar met hierboven, een andere keuze te maken in het gedrag van de nieuwe keyframs kun je de gewenste waarde selecteren door de bijbehordende letter (N, B, C, E) twee keer na elkaar in te drukken. Het resultaat zie je terug in de werkbalk: het bijbehorende symbool wordt getoond.

b - een keyframe maken/bewerken met een eigenschap die niet de actieve eigenschap is (die gekozen is in de werkbalk Gereedschappen). Bijvoorbeeld een constant-keyframe terwijl in de werkbalk gekozen is voor normale keyframes.
Dat doe je door de letter van de gewenste eigenschap in te drukken en de toets vast te blijven houden. Zolang je de toets ingedrukt houdt, krijge  de nieuwe/gewijzigd keyframes die tijdelijke gekozen eigenschap. Na het maken/wijzigen van de keyframes kun je de toets weer loslaten.

Het gedrag van het toetsenbord is dus wezenlijk anders dan in de oudere versies van Wings Platinum: daar was het eenmalig indrukken van de lettertoets voldoende om de keuze in de werkbalk te "permanent" te wijzigen en bestond geen mogelijkheid voor een "tijdelijke" keuze. Ik vermoed dat dit verschil de basis is van jouw probleem.
AVĂ©,
Cuno

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re:Key frames
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2015, 23:28:47 »
Cuno,

Snelle reactie weer, de oplossing zit er nog niet bij. Het werken met key frames is mij, denk ik, in alle facetten bekent, Een voorbeeld, er ziijn drie key frames in een beeld, als ik de middelste key frame aanklik en druk op c, dan blijft alleen c over is mijn ervaring. Ik heb ettelijke series gemaakt, is het nieuwe PC misschien, windows 7 is geinstalleerd, de vorige windows 10. Opnieuw installeren helpt ook niet.

Groet Piet.

   

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re:Key frames
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2015, 08:19:31 »
Cuno,

Als ik het vinkje "keyframe-editor voor gecombineerde stuursporen gebruik" geen probleem. In de starter versie werkt het wel, met of zonder vinkje.

Groet

Piet Bakker.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2015, 08:21:19 door Piet Bakker »

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re:Key frames
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2015, 15:01:44 »
Opgelost!!

Bij extra, opties, algemeen, het vinkje activeren bij gedrag van knooppunten, gereedschap voor keyframe-werking toepassen.

Bedankt voor de inzet Cuno.

Piet Bakker.