Auteur Topic: 64 bits en Windows 10  (gelezen 10225 keer)

Cor

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
64 bits en Windows 10
« Gepost op: 17 augustus 2015, 21:20:22 »
Hallo allen,

Als ik met Wings 4.25b aan het programmeren ben op mijn nieuwe computer, zie ik een paar keer per minuut een korte lichtflits op beide schermen.
Gegevens van de computer zijn: Intel Core i7-4790: Corsair Vengeance Pro 1600-8GB;  Samsung 850 EVO 250GB; Sapphire Radeon R9 270X Dual-X,4GB; Corsair Builder CXM 600W, modular; Asus H97M-PLUS; Microsoft Windows 8.1 OEM 64-bits
Omdat volgens taakbeheer de geïnstalleerde Wings 32 bits, moet ik dat veranderen in 64 bits, hoe kan ik doen? Misschien komen die lichtfiltsen daardoor.

Is Wings 4 en 5 Windows 10 bestendig, of zal ik die maar later installeren, dan zijn er ook ev.wat kinderziektes enzo uit.

Alvast bedankt,
Cor van Diepen

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:64 bits en Windows 10
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2015, 23:24:29 »
Hallo Cor,

De lichtflitsen worden zeker niet veroorzaakt doordat Wings Platinum een 32-bits-programma is dat je op een 64-bits-Windows gebruikt. WP is er, net als veel andere programma's, alleen in een 32-bit-versie. En daar kan 64-bit-Windows prima mee overweg.

Als de lichtflitsen alleen optreden tijdens gebruik van WP, verwacht ik dat er een ander programma in de achtergrond actief is, dat toegang probeert te krijgen tot het beeldscherm. Mogelijk zelfs een notificatie-onderdeel van Windows 8.1 zelf.

Persoonlijk maak ik nog niet zo'n haast met de overstap naar Windows 10. Al kan dat ook komen omdat ik nog "veilig en vertrouwd" werk met Windows 7.
Windows 10 heeft minder tegels dan 8/8.1, maar eigenlijk naar mijn smaak nog steeds te veel. Al blijft dat een persoonlijke aangelegenheid.
AVé,
Cuno

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re:64 bits en Windows 10
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2015, 11:48:08 »
Aan allen,

Omdat Windows 7 zomaar geen geluidsdrivers meer accepteerde, dus ook geen WP 4.25B meer, alsmede Nikon scanner, uit armoede W10 geïnstalleerd. Alles functioneert weer naar volle tevredenheid, vraag me niet waarom.

Een tevreden Piet Bakker.