Auteur Topic: Geen beeld maar wel geluid bij afspelen exe  (gelezen 9653 keer)

Etienne van Haute Stef

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Geen beeld maar wel geluid bij afspelen exe
« Gepost op: 17 november 2013, 17:55:12 »
Goedendag Forum gebruikers,

Ik heb een probleem.
Gisteren een reeks (exe) verstuurd naar de persoon die de tekst had ingesproken, inclusief de directX file. Hij melde een dag later dat hij enkel geluid heeft maar geen beeld. Ik ken natuurlijk niet zijn computer gegevens maar ik was verwonderd, vermits ik op mijn PC, op de Medion van mijn vrouw (Windows 8 ) en op mijn 4 à 5 jaar oude Laptop alle Wings reeksen optimaal kan afspelen.

Ik ga dus op onderzoek en stel vast dat ik op de nieuwe Laptop van de fotoclub geen enkele reeks van Wings met beeld kan weergeven, enkel het geluid is te horen. Het gaat hier over dezelfde Wings reeksen.

Op de nieuwe Laptop plaats ik een M-objects en Pte reeks en dit loop alles zonder problemen.

De Laptop van de fotoclub is een i7 met 8Gb geheugen en NVIDIA GF GT740M met 2Gb geheugen. Werkt onder Windows 8,1. (HP 17-J000EB)

Kan iemand mij helpen? 

Groeten,

Stef


Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Geen beeld maar wel geluid bij afspelen exe
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2013, 20:26:02 »
Hallo Stef,

De oorzaak zijn de instellingen van de laptop: dit probleem is bekend bij dit type grafische kaart.

Oorzaak en oplossing zijn beschreven bij een eerdere vraag van Anton Sollie in dit forum:
http://www.jorislange.nl/avforum/index.php?topic=1835.0
AVé,
Cuno

Etienne van Haute Stef

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re:Geen beeld maar wel geluid bij afspelen exe
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2013, 14:12:20 »
Dag Cuno,

Bedankt voor de snelle hulp.

In de BIOS niets gevonden maar wel bij Manage 3D settings de voorkeur grafische processor op NVIDIA gezet.

Nu werkt het, enkel het opkomen van het eerste beeld maakt een sprong, waarschijnlijk omdat de reeks als uitvoer 1920x1080 gebruikt en het scherm van de laptop 1600x900 is. Als de Beamer van de club is aangesloten (1920 x 1080) zal dit waarschijnlijk niet meer te zien zijn. (scherm laptop uit geschakeld)

Hieronder een link van hoe de grafische processor te kiezen is.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c03743311&cc=nl&dlc=en&lc=nl#N61

Groeten en bedankt,

Stef

Stef