Auteur Topic: automatische back up  (gelezen 6526 keer)

Arnold van de Kamp

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 62
automatische back up
« Gepost op: 21 maart 2012, 15:24:15 »
beste mensen ik  heb weer eens een vraag ,
waar kan ik de automatische back up ,die steeds gemaakt wordt vinden ?
ik was bezig met een serie ,vergeten op te slaan, en dus het meeste is weg
maar ik had gehoord dat WINGS een automatische back up maakt .
en die wil ik graag terug vinden .

Arnold van de Kamp

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: automatische back up
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2012, 23:40:43 »
Hallo Arnold,

De automatische backup wordt in dezelfde map neergezet als het oorspronkelijke showbestand.
Alleen de naam is aangepast: er wordt ".bak" achteraan geplakt.

Dus van show "test.pt4" is de backup "test.pt4.bak". Deze backup bevat de inhoud van de vorige keer dat je het bestand van de show zelf hebt opgeslagen.

In principe is het verwijderen van het deel ".bak" voldoende om de oude stand van de show weer terug te halen, maar dat is wat lastiger als het gewone showbestand er ook nog staat.
Handiger is dan: kies in het menu van WP voor Bestand - Openen (of Ctrl+O) en vul dan bij Bestandsnaam "*.bak" in en druk op Enter/Openen.
Dan worden alle bak-bestanden getoond.
Deze kun je dan gewoon openen en daarna weer via Bestand - Opslaan als...  opslaan met een nieuwe naam.

Daarnaast wordt er ook automatisch periodiek een backup gemaakt (mits je wijzigingen hebt aangebracht). Deze worden met de "normale" extensie ".pt4" opgeslagen in de map Autosave.
Deze map kun je vanuit Wings Plaintum openen via het menu Extra - Map openen - Autosave.
Hierin staan de (maximaal) 10 laatste standen van shows. Let op: hierin staat één reeks, samengesteld uit alle shows waaraan je recentelijk gewerkt hebt!  Deze backups worden dus NIET per show afzonderlijk bijgehouden.

Deze backups kun je gewoon openen door erop te dubbelklikken.
AVé,
Cuno