Auteur Topic: Horizontaal verschuiven werkt niet meer . . . . .  (gelezen 5929 keer)

Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Horizontaal verschuiven werkt niet meer . . . . .
« Gepost op: 30 december 2008, 16:30:46 »
Hallo allen,
Tijdens het bewerken van een show werkt plotsklaps het horizontaal verplaatsen van de objecten niet meer. Net nadat ik een stel objecten gegroupeerd had begon het probleem (leek het). Ik voerde een nieuw geluidsfragment in en wilde deze bewerken (verschuiven), maar dat werkte niet. Ik kon hem wel vertikaal (V) bewegen naar een andere track, maar horizontaal (H en F) niet. Ook de foto's kon ik niet meer horizontaal verplaatsen. Uiteraard zijn de te verschuiven objecten niet gegroupeerd (anders willen ze nog wel eens vastlopen op een niet gegroupeerd object), ze staan zelfs op het eind van de track. Er staat dus niets meer achter hen in de weg. Ik heb al geprobeerd of opnieuw opstarten soulaas geeft, maar neen, niets van dit al. Andere files werken wel goed. Wie geeft mij een goede tip? Wat doe ik fout??
In gespannen afwachting,
Chris Karman

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Horizontaal verschuiven werkt niet meer . . . . .
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2008, 20:32:29 »
Hallo Chris,

Dit verschijnsel, op het Duitse forum het "verhaken" van objecten genoemd, kon optreden als twee objecten (afbeelding, geluidsfragmenten) tegen elkaar aangeschoven waren (met een tussenruimte van 0) of een kleiner object (in tijdsduur gezien) door verticaal schuiven op een groter object werd gezet.
Vanaf versie 3.60 (ik meen versie 3.60d maar kan ook eerder geweest zijn), is de interne structuur dusdanig aangepast dat dit niet meer zou mogen voorkomen. Of in ieder geval: minder vaak.
Zelf heb ik het daarna nog wel voor elkaar gekregen om een vergelijkbare situatie te forceren, maar daar moet je wel wat voor doen.

Het punt waar de vermoedelijke oorzaak van een dergelijk probleem zich bevindt kun je vinden via Extra - Project controleren. Ook al meldt WP dat er geen problemen zijn, als de tijdlijn verspringt naar een punt in de show, dan zit daar toch een probleem.
Normaliter springt de tijdlijn naar het begin van het object dat de problemen veroorzaakt. Meestal kun je het probleem verhelpen door dat object verticaal te verslepen naar een ander spoor.

Op voorwaarde dat je al wel gebruik maakt van versie 3.70 en het probleem niet kunt oplossen, ook na projectcontrole, kun je mij het ptp-bestand per mail toezenden, dan kijk wil ik wel een poging wagen om het probleem op te lossen. Lukt het me niet, dan stuur ik het bestand door naar Christoph.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2011, 21:47:38 door Cuno Wegman »
AVĂ©,
Cuno

Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Re: Horizontaal verschuiven werkt niet meer . . . . .
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2008, 21:09:40 »
 :D
Geweldig. Het is precies zoals je schrijft. Ik had enkele tekstopjecten vertikaal verschoven en twee zaten aan elkaar geplakt. Deze twee even uit elkaar gehaald en het probleem is verdwenen.
Je bent onbetaalbaar; scheelt me een hoop werk.
Bedankt dus.
Groet,
Chris.